30 Temmuz 2012 Pazartesi

Keyif Alıyoruz, Daha İyi Olabilir



Çok temel ve sorun çıkaran 1 sorunumuz var aslında.Diğerleri halledilir.Sorun geçiş savunmalarına hâla iyi hazırlıklar yapılmamış olması.1 kişi eksik olmamız yanlış yerleşimle 2 kişi eksik görünmemize neden oluyor, o durumda 3'e 4 gelen bir takımın hızlı bir hücumda bize rahat sayı bulması olası.Özellikle Hollingswirth'ün bu tarz pozisyonlarda çemberi daha iyi savunarak rakibi püskürtmesi gerek.Çemberi bomboş bulmaları ve bunun defalarca olması hiç hoş değil.

Yan sorunlar da var elbet.Bunların başında ise üst üste çok kritik 2 üçlük atmasına rağmen Şaziye'nin yarattığı sorunlar var.Fazla harektli, iyi topa baskı yapıyor gibi görünebilir ama durum öyle değil.Üzerinden penetre yapan birine 1,5 saniyeden fazla dayanamıyor.Onun üzerine oynanan hücumlar genelde başarılı oluyor, çember savunma konusunda 1-2 basamak atlamak şart.Sürelerinin azaltılması gerektiği şart.26 dakika ona çok fazla çünkü kendine üçlük pozisyonu bulamadığında turnike konusunda bile fazla iyi olmayan bir oyuncu Şaziye.

Bir diğer yan sorun da Işıl-Birsel kombinasyonu.Birsel, Nevriye'yle birlikte bu takımın en değerli oyuncusu ve sahada olabildiğince çok durması gerek.Ama sorun şu ki oyunu iyi okuyabilen ve hücumumuzu dirlik düzene sokabilen iki oyuncumuz var sadece ve maalesef bunlar: Nevriye ve Birsel.Yani bu iki oyuncunun rotasyonu hayati oyun taşıyor.Işıl ise hücumda fazlaca yetersiz.Zaten en büyük silahı da harika savunması.Ama onu da kullanmıyoruz.Işıl sahadayken tam saha baskı veya yarı saha presin sık sık yapılması gerek ki Işıl'ın faydasını görelim.2011 Avrupa Şampiyonası'nın en çok top çalan oyuncusu olması tesadüf değildi, baskıyı çok etkili uygulayıp rakibi yıpratmasındandı.Beklenenden çok daha hasar veriyor Işıl'ın topa baskısı.

Maça gelirsek Şaziye'nin son çeyrekte 2 üçlüğü olmasa yine zora girecekti maç.Ceyhun Yıldızoğlu takımlarının son çeyrek oynamada sorun yaşamasının nedeni rotasyondan gelir aslında ama bu sefer neden bundan çok formsuzluktu.Özellikle Hollingswirth'in felaket oyunu büyük sorun çıkardı ama Bahar'ın formunu da belirginleştirdi bu kötü oyun.Bahar ilk maçta da 11 atmıştı ama fazla değer kazanmamıştı.İyi turnuva geçiriyor Bahar.Özellikle bitiricilik sorunları patlak verdiğinde Bahar demir atılabilecek bir liman, iyi şut atıyor.

Şimdi rakip ABD.Şansımız yok tabi ki, herhangi bir artımız da.Çıkıp oynayacağız, çok güçlüler.Ama önemli olan eğlenmek, onlarla kimse başa çıkamıyor zaten.

1 yorum:

  1. Basketbolu çok seviyorum. Ama parasızlıktan basketbol maçlarına bile gidemiyorum. Bıktım böyle fakir olmaktan. Hiç bir istediğim şeyi yapamıyorum param olmadığı için.

    Zengin olmak istiyorum. Ama nasıl zengin olabileceğimi bilmiyorum. Keşke birileri bana anlatsa. Benim aklıma sadece yolda para bulmam veya bir yerden bana yüklü bir bırakılması şekli geliyor. Ama bugüne kadar yolda hiç para bulmadım! Bir miras avukatı da gelip sana miras kaldı demedi!

    Peki arkadaşlar ben nasıl zengin olacam? Param olsun ve basketbol maçlarına gideyim, keyifle maç seyredeyim istiyorum. Herkes gibi bu benim de hakkım değil mi?

    YanıtlaSil